{"id":2212,"date":"2014-04-11T13:27:36","date_gmt":"2014-04-11T13:27:36","guid":{"rendered":"http:\/\/emergo-systems.nl\/?p=2212"},"modified":"2014-04-11T13:27:36","modified_gmt":"2014-04-11T13:27:36","slug":"compas-ondersteunt-organisatieveranderingen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/emergo-systems.nl\/nieuws\/compas-ondersteunt-organisatieveranderingen\/","title":{"rendered":"COMPAS ondersteunt organisatieveranderingen"},"content":{"rendered":"
De participatiewet krijgt steeds meer vorm. In dat kader zien wij dat er bij veel organisaties binnen onze klantenkring organisatorische veranderingen plaatsvinden. Een voorbeeld daarvan zijn (nieuwe) doelgroepen die binnen de poorten van het bedrijf zullen komen. Doelgroepen die veelal vanuit de Sociale Dienst hun weg vinden naar het (nieuwe) Werkbedrijf<\/p>\n
Bij \u00e9\u00e9n van onze relaties kregen wij een case voorgeschoteld waarbij de organisatie werkgevers gaat benaderen met als doel om zo cli\u00ebnten te plaatsen naar werk. Cli\u00ebnten worden vanuit de Wet Werk en Bijstand aangemeld en krijgen een ontwikkeltraject aangeboden. Vanuit dit ontwikkeltraject wordt er een opleiding, een interne plaatsing of een externe plaatsing (detachering) gerealiseerd.
\n<\/p>\n
Binnen deze trajecten dienen trajectbegeleiders toezicht te houden op de voortgang en ontwikkeling van de cli\u00ebnt. Verder is het wenselijk dat de facturatie geautomatiseerd vanuit COMPAS geregeld wordt. Hierbij hoort ook het ontwikkelen van gerichte managementrapportages. Overige interessante aandachtspunten zijn de relatie- en plaatsingsgegevens in COMPAS.<\/p>\n
Om dit te realiseren is er in samenwerking met de klant een trajectopzet gemaakt waarin het gehele productaanbod is ge\u00efnventariseerd. Dit productaanbod is vervolgens ingericht in COMPAS. Daarbij is aandacht besteed aan de financi\u00eble afspraken die de organisatie heeft gemaakt met externe inleners en opdrachtgevers. Dit alles met als doel om zo effici\u00ebnt mogelijk te werken. Verder is de CRM module van COMPAS slim ingezet om relatiebeheer en externe plaatsingen te beheren. Accountmanagers kunnen vanuit de CRM module gekoppeld worden aan een of meerdere relaties uit het klantportfolio. Jobcoaches beheren vanuit COMPAS dan weer de externe plaatsen.<\/p>\n
Uiteindelijke resultaat van het project is dat per cli\u00ebnt een maatwerk traject wordt gecre\u00eberd en ingezet. Per traject wordt een trajectbegeleider aangemerkt die het traject in de werkvoorraad te zien krijgt. De trajectbegeleider krijgt tevens te zien hoeveel beschikbare begeleidingsuren er per trajectonderdeel te besteden zijn. Wanneer dergelijke zaken dus goed geregistreerd worden, kan van bovenaf gestuurd worden welke trajecten qua urenbegroting (en dus interne kosten) in de pas lopen.<\/p>\n
Grote winst is dat het management inzicht heeft in de financi\u00eble stromen van de opdracht die voor de gemeente wordt uitgevoerd. Richting opdrachtgevers is het eenvoudig rapporteren over o.a. trajectstatus, en in-\/uitstroomcijfers per traject. In het kader van CRM heeft de Accountmanager nu een persoonlijke caseload. Daarin staan de organisaties waar hij of zij contact mee heeft. Hierbij kunnen bijvoorbeeld contactpersonen en documenten\/notities worden aangemaakt. Tevens is exact te zien welke diensten en\/of producten er geleverd worden. De Jobcoach heeft een caseload met daarin het werkaanbod per inlener. Met COMPAS kan dus vanuit meerdere oogpunten grip verkregen worden op het het proces van plaatsing, werkgeversbenadering en re-integratie.<\/p>\n
Succesbepalende factoren binnen een project van organisatieverandering met COMPAS:<\/p>\n
De participatiewet krijgt steeds meer vorm. In dat kader zien wij dat er bij veel organisaties binnen onze klantenkring organisatorische veranderingen plaatsvinden. Een voorbeeld daarvan zijn (nieuwe) doelgroepen die binnen de poorten van het bedrijf zullen komen. Doelgroepen die veelal vanuit de Sociale Dienst hun weg vinden naar het (nieuwe) Werkbedrijf Ontwikkeltraject Bij \u00e9\u00e9n van…<\/p>\n","protected":false},"author":4,"featured_media":0,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"_uag_custom_page_level_css":"","footnotes":""},"categories":[29],"tags":[40],"class_list":["post-2212","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-nieuws","tag-participatiewet"],"uagb_featured_image_src":{"full":false,"thumbnail":false,"medium":false,"large":false,"us_600_600_crop":false},"uagb_author_info":{"display_name":"Ronald van Veelen","author_link":"https:\/\/emergo-systems.nl\/author\/ronald\/"},"uagb_comment_info":0,"uagb_excerpt":"De participatiewet krijgt steeds meer vorm. In dat kader zien wij dat er bij veel organisaties binnen onze klantenkring organisatorische veranderingen plaatsvinden. Een voorbeeld daarvan zijn (nieuwe) doelgroepen die binnen de poorten van het bedrijf zullen komen. Doelgroepen die veelal vanuit de Sociale Dienst hun weg vinden naar het (nieuwe) Werkbedrijf Ontwikkeltraject Bij \u00e9\u00e9n van...","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2212"}],"collection":[{"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/4"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2212"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2212\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2212"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2212"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/emergo-systems.nl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2212"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}