95% van de klanten gebruikt COMPASCloud zelfstandig
Zelfredzamer in onze
digitale maatschappij
In COMPASCloud bekijken Doon-medewerkers hun salarisstrook, rooster en verlofkaart digitaal en ontvangen ze nieuwsbrieven via het portaal. Dat draagt bij aan het ontwikkelen van hun online skills. “We merken dat onze medewerkers op dit gebied steeds meer zelfvertrouwen krijgen”, vertelt Rob. “Sommige van hen durven nu zelfs een laptop of smartphone aan te schaffen. Daarmee worden ze een stuk zelfredzamer in onze digitale maatschappij.
Makkelijk kennis met
elkaar kunnen delen
Dat Doon digitale vaardigheden bij hun medewerkers belangrijk vindt, is wel duidelijk. Niet alleen is Rob verantwoordelijk gemaakt voor de begeleiding hierin, ook hebben ze de keuze voor COMPASCloud zorgvuldig gemaakt. “Vanwege meerdere redenen kozen we voor jullie software”, aldus Rob. “Allereerst is deze afgestemd op de Wet sociale werkvoorziening (WSW). Zo kan het systeem WSW-statistieken maken die we elk halfjaar moeten indienen. Ook gebruiken veel collega-bedrijven in de regio COMPASCloud, waardoor we makkelijk kennis met elkaar kunnen delen.”
“Het portaal is een veilige plek om digitale vaardigheden aan te leren”
Werknemers kunnen niets verkeerd doen of stukmaken
Voor onze medewerkers is het portaal bovendien een veilige plek om digitale vaardigheden aan te leren”, vervolgt de Doon-teamleider. “COMPASCloud is supergebruiksvriendelijk en ze kunnen niets verkeerd doen of ‘stukmaken’. Hebben ze toch vragen? Dan kunnen ze altijd bij me terecht. Als we samen in het portaal zitten, open ik vaak Google Street View, door op het blauwe icoontje te klikken. Medewerkers vinden het geweldig om te zien waar ik woon en leren dan op een leuke manier om een online tool te gebruiken. Overigens help ik ze ook met vragen over DigiD of bij bankzaken.
Niet iedereen kan mee op de digitale snelweg
'Dat staat nog op de planning'
Wat zou er nog meer kunnen?
Mike Duivenbode, Accountmanager bij Emergo Systems geeft aan dat er ook werkbedrijven zijn die het medewerkersportaal gebruiken om mutaties door te krijgen vanuit hun medewerkers. Denk daarbij aan verlofaanvragen, adreswijzigingen of het wijzigen van een mobiel nummer. Ook is het mogelijk een medewerker inzage te geven in het eigen dossier en de ontwikkeling die zij doormaken.