95% van de klanten gebruikt COMPASCloud zelfstandig

Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt digitale vaardigheden aanleren. Dat is de missie van Rob Pustjens, teamleider bij sociaal werkbedrijf Doon, voorheen Westrom. Omgaan met internet, software en computers wordt immers steeds belangrijker. Zowel in het dagelijks leven als op het werk. Emergo Systems draagt hieraan bij. “Het COMPASCloud-Klantportaal is veilig én toegankelijk”, aldus Rob.
Ontwikkelen van online skills

Zelfredzamer in onze
digitale maatschappij

In COMPASCloud bekijken Doon-medewerkers hun salarisstrook, rooster en verlofkaart digitaal en ontvangen ze nieuwsbrieven via het portaal. Dat draagt bij aan het ontwikkelen van hun online skills. “We merken dat onze medewerkers op dit gebied steeds meer zelfvertrouwen krijgen”, vertelt Rob. “Sommige van hen durven nu zelfs een laptop of smartphone aan te schaffen. Daarmee worden ze een stuk zelfredzamer in onze digitale maatschappij.

Veilige omgeving

Makkelijk kennis met
elkaar kunnen delen

Dat Doon digitale vaardigheden bij hun medewerkers belangrijk vindt, is wel duidelijk. Niet alleen is Rob verantwoordelijk gemaakt voor de begeleiding hierin, ook hebben ze de keuze voor COMPASCloud zorgvuldig gemaakt. “Vanwege meerdere redenen kozen we voor jullie software”, aldus Rob. “Allereerst is deze afgestemd op de Wet sociale werkvoorziening (WSW). Zo kan het systeem WSW-statistieken maken die we elk halfjaar moeten indienen. Ook gebruiken veel collega-bedrijven in de regio COMPASCloud, waardoor we makkelijk kennis met elkaar kunnen delen.”

“Het portaal is een veilige plek om digitale vaardigheden aan te leren”

Gebruiksvriendelijk

Werknemers kunnen niets verkeerd doen of stukmaken

Voor onze medewerkers is het portaal bovendien een veilige plek om digitale vaardigheden aan te leren”, vervolgt de Doon-teamleider. “COMPASCloud is supergebruiksvriendelijk en ze kunnen niets verkeerd doen of ‘stukmaken’. Hebben ze toch vragen? Dan kunnen ze altijd bij me terecht. Als we samen in het portaal zitten, open ik vaak Google Street View, door op het blauwe icoontje te klikken. Medewerkers vinden het geweldig om te zien waar ik woon en leren dan op een leuke manier om een online tool te gebruiken. Overigens help ik ze ook met vragen over DigiD of bij bankzaken.

95% zelfstandig gebruik

Niet iedereen kan mee op de digitale snelweg

Doon werkt ruim drie jaar met het klantportaal. Bijna alle medewerkers maken er inmiddels gebruik van. “Maar liefst 95% van de medewerkers gebruikt COMPASCloud zelfstandig”, benadrukt Rob. “Dat is een prachtig gegeven. Ondertussen houden we onze medewerkers goed in de gaten, want het laatste wat we willen is dat iemand in de problemen komt door het gebruik van software. De overheid houdt helaas niet altijd rekening met deze doelgroep. Ze denken dat iedereen mee kan op de digitale snelweg. Maar dat is niet het geval.”
Klantportaal

'Dat staat nog op de planning'

Gedetacheerde medewerkers van Doon kunnen ook gebruikmaken van het klantportaal. Alleen hun teamleiders nog niet. “De software kan het technisch gezien, maar we hebben dit nog niet ingericht”, aldus Rob. “Dat staat nog op de planning.
Mogelijkheden

Wat zou er nog meer kunnen?

Mike Duivenbode, Accountmanager bij Emergo Systems geeft aan dat er ook werkbedrijven zijn die het medewerkersportaal gebruiken om mutaties door te krijgen vanuit hun medewerkers. Denk daarbij aan verlofaanvragen, adreswijzigingen of het wijzigen van een mobiel nummer. Ook is het mogelijk een medewerker inzage te geven in het eigen dossier en de ontwikkeling die zij doormaken.

Ontdek COMPASCloud in de praktijk

Ben je er ook klaar voor?

Er zijn al verschillende bedrijven die hun cliënten hebben aangesloten op COMPASCloud. Zo werken ze meteen aan hun digitale vaardigheden. Ben je er ook klaar voor? Neem gerust contact met ons op. Dat kan via je vaste accountmanager, consultant of info@emergo-systems.nl.

Demo aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met je op.