WWNV: Relatiebeheer en Werkgever centraal stellen

In de aanloop naar de nieuwe Wet Werken naar Vermogen is er al veel gediscussieerd over de te hanteren aanpak. We zagen diagnose-instrumenten, tools om loonwaarde te bepalen en vele ontwikkelmethoden voorbij komen. Daarmee hebben we een goede basis gelegd om mensen in beeld te brengen. Daarna begint nog wel ‘het spel’ om uiteindelijk werk te vinden voor de betreffende persoon die geholpen wordt.

We hebben zelf sterk de indruk dat bij invoering van de WWNV werkgevers en bedrijven het laatste woord hebben. Zij moeten bereid zijn mensen aan een baan te helpen. Daar ligt wat ons betreft dan ook de uitdaging de komende tijd, ook voor onze COMPAS gebruikers. De inzet van het COMPAS Relatiebeheer(CRM) ondersteunt daarbij. We zijn in COMPAS goed in staat bedrijven en instellingen vast te leggen met daarbij contactpersonen, de organisatie van de relatie, typeringen, branchecodering, omvang van een relatie en nog veel meer specifieke kenmerken. Uiteraard zijn we in het COMPAS CRM deel ook in staat om notities vast te leggen over telefoongesprekken en bezoekafspraken. Bovendien kunnen we de notities met een datum laten signaleren, ook naar collega’s binnen de organisatie. Daarnaast voorziet COMPAS in het opslaan van correspondentie met Relaties, zodat we naast een uitvoerig Personeels- en Cliëntendossier beschikken over een compleet gevuld Relatiedossier. Kostbare informatie om mee aan de slag te gaan! Vanuit het Relatiebeheer maken we overigens direct een ingang naar functionaliteit voor Vacaturebeheer en Plaatsing.

Met al deze informatie kunnen we vervolgens de arbeidsmarkt op. Wat wil een werkgever, wat is zijn motivatie en drijfveer? Is hij/zij geïnteresseerd in loondispensatie of juist in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Of misschien wel in beide? Waarom heeft de tuinbouw ondernemer nog niet gekozen voor onze mensen en zouden we deze ondernemer misschien kunnen verleiden om mensen vanuit de WWNV te helpen aan werk? Door het hem of haar te vragen komen we verder en kunnen we ook gericht een aanbod doen om mensen te plaatsen. Het Relatiebeheersysteem van COMPAS legt al dit soort informatie vast, tenminste wanneer het dossier wordt bijgewerkt natuurlijk.

In de hele voorbereiding naar de WWNV is het een uitdaging om de werkgevers centraal te stellen. We kunnen daarbij met COMPAS goed voorzien in de basis functionaliteit die hierbij benodigd is. Mochten we u daarbij van dienst kunnen zijn, dan vernemen we dat graag.

Telefoon: 0341-429955 en vragen naar Christiaan

Vorig bericht
Meerdere Nieuwe COMPAS gebruikers live
Volgend bericht
COMPAS gebruiker Concern voor Werk uitgeroepen tot beste leerbedrijf in de Benelux